Middeleeuwse kastelen zijn als ijsbergen. Buiten zie je maar een klein deel van wat er binnen verborgen en diep onder de grond verborgen is. In die moeilijke tijden hadden alle eigenaren van de kastelen ondergrondse geheime doorgangen, zodat ze in geval van een belegering ongemerkt het kasteel konden verlaten en konden ontsnappen of voedsel konden brengen. De held van het spel Dungeon and Puzzles, een dappere ridder, werd onlangs rijk in een van zijn laatste campagnes en kon voor zichzelf een kasteel kopen, maar hij had al de titel van baron. Zijn voorouderlijk kasteel werd vernietigd, dus de held moest naar een ander kasteel verhuizen. Zijn nieuwe huis bleek verdacht leeg te zijn, tot voor kort woonde er niemand in. De reden is simpel: de monsters zijn in de kerker onder het kasteel. Ze groeven er grondig in en overleefden iedereen die zich in de bovenliggende woonkamers probeerde te vestigen. Maar onze man wil niet opgeven, hij besloot alle monsters in de kerker weg te rijden of volledig te vernietigen, en je zult hem helpen. De held kan alleen van muur tot muur bewegen.