Tand en staart
Tooth And Tail is een enigszins ongebruikelijk realtime strategiespel. De game heeft pixelafbeeldingen die zo geliefd zijn bij veel indie-studio's, maar in dit geval hebben ze het goed gedaan. De voice-acting is uitstekend, net als de muziek. Het spel is erg sfeervol.
De game heeft een plot en is best interessant, wat niet altijd nodig is in dergelijke games. De dialogen zijn prachtig geschreven en niet zonder humor.
De actie speelt zich af in de 19e eeuw, in een wereld waar geen mensen zijn en de samenleving bestaat uit dieren van verschillende soorten. Sommige inwoners hebben een chronisch voedseltekort en om de voedselcrisis te boven te komen, besluiten ze vlees te eten. De geestelijkheid, onder leiding van Archimedes, creëert een loterij die bepaalt welke van de inwoners kan worden gegeten.
Maar de boeren, die besluiten dat een dergelijk systeem de adel in een te bevoorrechte positie plaatst, beginnen een revolutie om de onderdrukkers omver te werpen.
De geestelijkheid probeert een neutrale houding te veinzen terwijl ze de aristocratie en de geheime politie steunen. Maar de bewoners hebben het meest verraderlijke plan, dat, zo lijkt het, niemand kan bedreigen.
Je kunt de details te weten komen als je Tooth And Tail
speeltIn het spel kruip je in de huid van de leider van een van de facties van jouw keuze.
Er zijn in totaal vier breuken:
- Commoners
- Cultureel
- Lange jassen
- KSR
Elke factie heeft zijn eigen eenheden en hoofdkwartier.
De confrontatie ontwikkelt twee facties tegen de andere twee.
Er zijn twee spelmodi beschikbaar:
- Campagne
- Coöpmodus
In coöpmodus op dezelfde pc kun je met een van je vrienden spelen door verschillende delen van het toetsenbord te programmeren of door twee gamepads aan te sluiten.
Het spel is geoptimaliseerd voor het gebruik van een gamepad en heeft daarom een heel eigenaardige eenheidscontrole.
Het hoofd van je factie, een krijgsheer met een spandoek, fungeert als een cursor. Alle soldaten van je leger volgen hem en vallen de tegengekomen vijanden en vijandelijke gebouwen aan. In het begin kan dit controleschema een beetje ongewoon zijn. De bouw van gebouwen, kazernes voor het inhuren van soldaten en verdedigingswerken wordt geleid door dezelfde vaandeldrager-generaal.
De belangrijkste grondstof in het spel is voedsel. Troepen worden ingehuurd voor voedsel, en daarmee betaal je voor de bouw van gebouwen.
Voedsel kan worden verkregen bij de boerderijen rond de molens. Varkens werken op boerderijen, ze zijn ook verantwoordelijk voor de verdediging van deze faciliteiten. Zodra vijandelijke troepen verschijnen, stoppen ze met werken, pakken ze hun pistolen en beginnen ze te verdedigen. Ze zullen de overmacht van de vijand lange tijd niet kunnen weerstaan, maar op deze manier heb je tijd om hen te hulp te komen.
De uitkomst van gevechten wordt voornamelijk bepaald door de grootte van het leger en door het soort strijders waaruit het bestaat. Er zijn geen gevechtstactieken die de uitkomst van een gevecht in het spel kunnen veranderen vanwege de specifieke kenmerken van squadronbeheer. De vaandeldrager-generaal neemt zelf niet direct deel aan de strijd, maar kan schade oplopen, dus probeer hem niet lang in het heetst van de strijd te laten.
Tooth And Tail gratis te downloaden op PC, helaas zal het je niet lukken. Maar je kunt de game kopen op het Steam-platform of op de officiële website.
Begin met spelen om te voorkomen dat de roofzuchtige aristocraten de arme boeren beledigen!