In het tweede deel van het spel Helix Jump 2 zullen jij en ik opnieuw een hoge toren moeten veroveren waarlangs een wenteltrap loopt. Je karakter is gewoon een felblauwe bal die alleen kan bewegen door te springen, en vlekken achterlaat. Je moet hem veilig en zeker naar het laatste punt van zijn reis leiden, namelijk naar de basis van dit bouwwerk. Zoals je al begreep, zal de trap niet heel zijn en zullen er gaten in zitten, waar je held zich moet haasten. Dit is vrij eenvoudig te doen. Je kunt de toren in de gewenste richting draaien terwijl je personage op één plek blijft. Zodra hij een niveau lager bereikt, zal het platform boven hem in kleine stukjes uiteenvallen. Het lijkt je misschien dat de taak te simpel is, maar haast je niet om conclusies te trekken, want na een tijdje zul je gebieden tegenkomen die een dodelijk gevaar voor de bal vormen. Ze variëren in kleur en pas op dat je er niet in verstrikt raakt. Je zult al deze plaatsen behendig moeten omzeilen om punten te verdienen. Met elk nieuw niveau van het Helix Jump 2-spel zal hun aantal toenemen, wat de passage aanzienlijk bemoeilijkt.