Muziek kan ons zelfs in de moeilijkste situaties helpen, zoals bijvoorbeeld die waarin de held van het spel Zigzag zich bevond. Een kleine bal werd getransporteerd naar een nogal sombere driedimensionale wereld. Er is alleen maar leegte en alleen dynamische muziek voorkomt dat de held in wanhoop vervalt. De held wil deze locatie verlaten, maar er zijn niet veel opties om dit te doen, omdat hij zich op een klein eiland midden in de lege ruimte bevindt. Zodra je in beweging komt, begint de muziek te spelen en begint zich op het scherm een weg voor je te ontvouwen, hangend boven de afgrond. Het zal veel scherpe bochten hebben en de verte in gaan. Je bal zal erlangs rollen en geleidelijk aan snelheid winnen. Wanneer hij de bocht nadert, moet je met de muis op het scherm klikken of de bijbehorende pijlen op het toetsenbord gebruiken om de bewegingsrichting in te stellen. Dan zal de bal een bocht maken en zijn pad intact en veilig vervolgen. Als je hier geen tijd voor hebt, valt de bal in de afgrond, eindigt de muziek met een valse noot en verlies je de ronde. Om dit te voorkomen, concentreer je je op het ritme dat de melodie bepaalt en wees je extreem gefocust op het proces. In dit geval kun je de taak eenvoudig voltooien en de bal zijn weg helpen in het Zigzag-spel.